در فراق خادم‌الرضا (ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری
سرخط خبرها

زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها نقشی فعال دارند | روایتگری واقع گرایانه از توانمندی‌های بانوان یک فرصت در جشنواره خورشید است

  • کد خبر: ۱۸۶۳۹۰
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها نقشی فعال دارند | روایتگری واقع گرایانه از توانمندی‌های بانوان یک فرصت در جشنواره خورشید است
شهردار مشهد مقدس گفت: جشنواره خورشید فرصت بزرگی است که بانوان خبرنگار از سراسر جهان مستقیم، شفاف و بی پرده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان مشهدی و حضور آنان در عرصه‌های مختلف را مشاهده و به صورت آزادانه و واقع گرایانه در کشور خود روایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در نشست هم اندیشی جشنواره رسانه‌ای خورشید اظهار کرد:  حضورتان را در جهان شهر برکت و کرامت، شهر امام مهربانی‌ها، شهر عالم آل محمد، شهری که مهد فرهنگ و ادب فارسی و شهر حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ است، خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: اکنون و در راستای تببین جایگاه بانوان توانمند ایرانی که در طول تاریخ در کنار ایفای نقش والای مادری و همسری خود در بخش‌های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و از جمله رسانه‌ای فعال و  تأثیرگذار بوده و در آینده نیز این‌چنین خواهند بود، بسیار خوشحالیم که شاهد برگزاری جشنواره بزرگ و بین‌المللی خورشید با محوریت زن و رسانه و با شعار زنان روشنگری می‌کنند در جهان شهر مشهد هستیم.

شهردار مشهد بیان کرد: به‌عنوان خادم کوچک مردم و شهردار مشهد مقدس مفتخر و خرسندم  که مدیریت شهری جهان شهر مشهد میزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی خورشید با حضور بیش از ۱۰۰ نفراز بانوان فعال رسانه‌ای از ۴۵ کشور جهان به همراه تعداد زیادی از بانوان فعال رسانه‌ای ایران اسلامی به‌ویژه بانوان توانمند رسانه‌ای مشهدی است.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: نقش رسانه و زن در جوامع بشری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و انکار ناپذیر است.   در طول تاریخ زنان و بانوان در قالب نقش مادری و همسری در حوزه پرورش و تربیت فرزندان و طراوت بخشیدن به خانواده با ابراز عشق و محبت مادرانه پایه‌های تمدن، توسعه معنوی و مادی جوامع بشری را بنانهاده‌اند.

زنان ایرانی در کنار نقش مادری و همسری در دیگر عرصه‌ها هم فعال هستند

وی اضافه کرد:، اما زنان غیور در کنار نقش مادری و همسری اکنون در تمام عرصه‌های مختلف جامعه به صورت فعال حضور دارند و نه تنها دوش‌به‌دوش مردان و حتی جلوتر از مردان در جوامع فعال هستند و می‌درخشند.

شهردار مشهد گفت: با توجه به همین نقش، بانوان توانمند سرزمینم دارای جایگاه والا و ویژه‌ای در جمهوری اسلامی هستند و زمینه برای رشد و تعالی آن‌ها در همه عرصه‌ها با توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی ملت بزرگ ایران فراهم‌شده است تا بزرگ بانوان ایران‌زمین در کنار ایفای نقش مادری و همسری با حفظ کرامت انسانی و به دور از نگاه مادی، تبلیغاتی و تجاری بتوانند توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف اجتماعی بروز دهند.
قلندر شریف تصریح کرد: مفتخرم که بگویم بانوان بزرگ ایران‌زمین در جمهوری اسلامی در کنار ایفای نقش‌های اشاره‌شده، در نقش مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران پرورش‌دهنده غیورمردانی هستند که در برهه‌های گوناگون همچون رستم‌ها و سهراب‌ها و آرش‌ها لباس رزم بر تن و از مام میهن دفاع کرده و جان شیرین خود را فدا کرده‌اند.

مشهد زادگاه بانوان بزرگ و غیور

وی ادامه داد: جای بسی افتخاراست که بگویم جهان شهر برکت و کرامت، شهر خورشید رضوی نیز بانوان توانمند بسیاری را در طول تاریخ و عصر کنونی به خود دیده و به وجود آن‌ها مفتخر است.
شهردار مشهد اظهار کرد: بانو گوهرشاد یکی از بانوان توانمند تأثیرگذار در طول تاریخ مشهد است که یکی از یادگار‌های باشکوه این زن پاک‌دامن در کنار بسیاری از موقوفات دیگر، مسجد تاریخی گوهرشاد در حرم مطهر رضوی است.

قلندر شریف بیان کرد: زنان غیور نوغان و مادران و همسران بزرگوار شهیدان همانند سرداران شهید کاوه، برونسی و هزاران شهید و جانباز مشهدی نیز از دیگر بانوان تأثیرگذار مشهدی هستند.
وی افزود: در کنار این بانوان کم نیستند بانوان توانمند مشهدی که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و کارآفرینی و همچنین رسانه حضوری درخشان و الهام آفرین دارند و باعث افتخار ما مشهدی‌ها هستند.

شهردار مشهد گفت: نقش رسانه از گذشته تاکنون بر همگان روشن است. این نقش در زمان حال که در عصر دیجیتال و رسانه‌های مجازی قرار داریم بسیار پررنگ‌تر است و می‌توان از این ظرفیت در راستای الگو سازی بسیار مناسب و همچنین تببین نگاه معنوی، مادرانه همراه با کرامت به بانوان در سراسر جهان استفاده کرد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه والای زن و همچنین رسانه در جوامع امروز، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد توجه بسیار ویژه‌ای به حوزه بانوان و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای داشته و دارند.

شهردار مشهد گفت: مسلما این جشنواره فرصت بزرگی است که بانوان خبرنگار از سراسر جهان مستقیم، شفاف و بی پرده ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در شهر مشهد که بسیاری از آن‌ها در اختیار بانوان است و همچنین توانمندی بانوان مشهدی و حضور آنان در عرصه‌های مختلف را مشاهده و به صورت آزادانه و واقع گرایانه در کشور خود روایت کند.

توجه به توانمندسازی بانوان در مدیریت شهری مشهد

وی اضافه کرد: احداث فضا‌های ویژه بانوان در بوستان‌های شهر، توجه به توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با همکاری بانوان کارآفرین، توجه به‌سلامت بانوان ودراختیار قراردادن ظرفیت‌های درمانی شهرداری جهت غربالگری سرطان بانوان، توجه به نشاط بانوان با ایجاد فضا‌های ورزشی اختصاصی و توجه ویژه به ظرفیت‌های بالای بانوان در ابرسازمان شهرداری مشهد و... بخشی از اقدامات مدیریت شهری جهان شهر مشهد در حوزه بانوان بوده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: همچنین میزبانی جشنواره بین‌المللی خورشید توسط شهرداری مشهد که با حضور ۱۰۰ بانوی فعال رسانه‌ای ۴۰ کشور جهان و بیش از ۱۰۰ بانوی فعال رسانه‌ای داخلی به‌ویژه بانوان فعال رسانه‌ای مشهدی در حال برگزاری است می‌تواند نشانی دیگر از اهمیت جایگاه رسانه و بانوان برای مدیریت شهری مشهد باشد.

قلندر شریف گفت: مسلما این جشنواره فرصت بزرگی است که بانوان خبرنگار از سراسر جهان مستقیم، شفاف و بی پرده ظرفبت‌ها و توامند‌های موجود در شهر مشهد که بسیاری از آن‌ها در اختیار بانوان است و همچنین توانمندی بانوان مشهدی و حضور آنان در عرصه‌های مختلف را مشاهده و به صورت آزادانه و واقع گرایانه در کشور خود روایت کند.

وی ادامه داد: امیدوارم فعالین رسانه مخصوصا بانوان فعال و خبرنگاران سراسر دنیا وظیفه خود را که در شعار جشنواره نیز نهفته است انجام دهند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->